«  |  »

סמינר עסקי באיגוד לשכת המסחר

יום העיון נערך ב-27 בדצמבר 2010, הוא אורגן על ידי איגוד לשכות המסחר, KOTRA הסוכנות לקידום עסקים עם קוריאה וקבוצת Yonaco. בין הנושאים שנדונו ביום העיון היו: חלקה של קוריאה בכלכלה העולמית, היחס לישראל, סיפורי הצלחה ישראליים והשפעת התרבות העסקית בקוריאה על מהלך העסקים.

ערן יובן,  לשעבר סגן שגריר ישראל בקוריאה, ציין  כי ישנם קווי דמיון רבים בין קוריאה לישראל. שתי המדינות קיבלו עצמאות ב- 1948, שתיהן מדינות קטנות ש”גרות בשכונה קשה”, אין להן משאבים טבעיים מקומיים ועל כן שיעור היבוא בהן גבוה. מאפיין משותף נוסף הוא ששתי המדינות השקיעו בחינוך ובתעשיית ההייטק. הקוריאנים רעבים להצלחה ולאתגרים בכל תחום אפשרי ומתאפיינים בנחישות, חריצות ועבודה קשה. הוא ציין כי  לא קל לעשות עסקים בקוריאה.

רו”ח איציק יונה ,מנכ”ל קבוצת Yonaco, המתמחה בשוק הקוריאני, הסביר כי הפתעות הן חלק מהעסקים עם קוריאה. “כשאתה חושב שהכל בסדר, זה אומר שאתה לא מבין כלום ממה שקורה. למרות שיש קוריאנים דוברי אנגלית טובה ונדמה שמבינים כל מילה שהם אומרים, יש רבדים מתחת לשפה שחייבים להבין  כשעושים עסקים עם קוריאנים”.

רפי חיון מנכ”ל קבוצת חיון מחשבים, מיבואני סמסונג לישראל, חלק עם הנוכחים את ניסיונו העשיר עם אחד מתאגידי הענק בקוריאה – סמסונג. חיון טען כי הקשר עם הקוריאנים מושתת על אמון הדדי. זהו מרכיב חשוב מאד במערכת היחסים, המרכיב השני הוא מסירות. הקוריאנים עובדים 24 שעות ביממה, ומצפים שלצד השני תהיה את אותה רמת מסירות. מרכיב נוסף הוא לדעת לתת כבוד, ולעיתים זה לא קל.

מר אייל שרון, מנכ”ל נאופלאם ישראל תיאר כיצד הפך ביקור בתערוכה ופגישה עם חברה קוריאנית לסיפור הצלחה ישראלי .

  • Agenda
[nggallery id=5]


 

 

«  |  »