«  |  »

הכנס הראשון לעסקים עם קוריאה

[tabpanel_simple  tab1="סיכום" tab2="הרצאות" tab3="סיקור תקשורתי" tab4="הורדות" tab5="גלריית תמונות"]

ב-27 ביולי 2010 נערך במלון דן בתל אביב הכנס השנתי הראשון לעסקים עם קוריאה. הכנס אורגן על-ידי קבוצת Yonaco בשיתוף עם המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בין-לאומי והקריה האקדמית בקרית אונו.

בכנס הראשון מסוגו בישראל לקחו חלק כ-120 מנהלים מכל ענפי המשק ונציגים מכלי התקשורת והוא  עסק בכלכלת קוריאה, ההזדמנויות שהיא מציבה לכלכלת ישראל והדרכים למימושן.

בין האורחים בכנס היו שגריר דרום קוריאה בישראל, מר יאנג סאם מה; מנכ"ל מכון הייצוא ושיתוף פעולה בין-לאומי, מר אבי חפץ; והנספח הכלכלי בשגרירות ישראל בקוריאה, מר אלון שלזינגר.

פתח את הכנס מנכ"ל מכון היצוא, מר אבי חפץ שקרא להגברת שיתוף הפעולה בין ישראל וקוריאה וציין כי קידום הסחר עם קוריאה נמצא בתכניות של המכון לשנת 2011.

שגריר קוריאה בישראל, מר יאנג סאם מה הדגיש בדבריו את העובדה שכלכלות קוריאה וישראל משלימות זו את זו. כבוד השגריר ציין כי קוריאה מתכננת להפוך בשנתיים הקרובות לאחת המדינות הידידותיות ביותר לעסקים.

את הרצאת השגריר השלים הנספח המסחרי הקוריאני בישראל , מר יאנג-סון לי אשר הסביר על נחישותה של דרום קוריאה להפוך לאחת הכלכלות המובילות בעולם. הוא ציין כי קוריאה מתכוונת לעשות זאת  תוך ניצול כוח האדם המשכיל והמיומן שלה, המיקום הגאוגרפי המרכזי של קוריאה, התשתית הלוגיסטית המפותחת והתוכניות הממשלתיות המגוונות לעידוד השקעות. בהרצאתו סקר מר לי את התכנית הנשיאותית הקוריאנית לפיתוח תעשיה ירוקה לסוגיה לרבות תעשיה סולארית , תעשיית מים ועוד.

עו"ד אהרון למפרט, שותף במשרד נשיץ ברנדיס ציין בדבריו שקוריאה שונה מהמערב באופנים רבים הניכרים כבר בבדיקת הדרכונים בשדה התעופה וכמובן בתהליכי משא ומתן וטקטיקות משא-ומתן. הטקטיקות הקוריאניות, לטענת עו"ד למפרט, מתישות ומחייבות ערנות ומודעות בכל רגע נתון.

דוקטור ויקטור אריאל, האיש שמכר את חברת טרנסצ'יפ לתאגיד סמסונג  והפך לסגן נשיא בתאגיד הקוריאני, תיאר את הדרך שעשה ממכירת מוצר לסמסונג ועד מכירת החברה תוך שהוא מציין את ההבדלים בין שיטות הניהול ודרכי העבודה החברות הי-טק בין ישראלים וקוריאנים

אלון שלזינגר, הנספח המסחרי של ישראל בקוריאה בחמש השנים האחרונות סקר את פעילות הנספחות בקוריאה בשנים האחרנות . הנספחות פעילה מאוד בארגון משלחות יעודיות בין שתי המדינות ובבניית קשרים עם גורמי שלטון וחברות עיסקיות באמצעותם ניתן לקדם עסקים עם חברות ישראליות

יניב שטארליד, מנהל השיווק ושותף בחברת היי-סנס, המפתחת ציוד רפואי יעודי לתינוקות , סיפר כיצד שינוי בתפיסת העסקים עם קוריאה  שנעשה בחברה הביא למהפיכה בתוצאות העיסקיות של החברה בקוריאה.

הגברת דבורה שבת, מנהלת קרן KORIL בישראל סקרה את הדרכים בהן יכולות חברות ישראליות לקבל מענקים מהקרן על מנת לבנות שיתופי פעולה במחקר ופיתוח עם חברות קוריאניות .

לבסוף, מנכ"ל Yonaco Group, רו"ח איציק יונה סקר את ארגז הכלים לעבודה עם קוריאה והציג את המודל של YONACO  לכלכלת קוריאה, המנתח את יתרונות היחסים של כלכלת קוריאה, מבנה התחרות שלה והמתכונת האידיאלית לבניית עסקים בין קוריאה וישראל. בין השאר הוצגו ההזמנויות לשיתופי פעולה מסחריים בתחומי ההתפלה, התעופה, התעשיה הצבאית  והשוק המקומי הקוריאני.

[nggallery id=5]


 

 

«  |  »